בתרשים 32 בסעיף 16 בפרק ד' בהנחיות לתכנון חניונים, מפורטות המידות העקרוניות של משטחי חניה ניצבת למשאיות ולאוטובוסים,בהתאם למידות כלי-הרכב הנתונים באותו תרשים, ואשר נלקחים מטבלה 18 באותו סעיף.
התרשים האמור מראה עבור כל אחד מאותם סוגי רכב, את אורך ורוחב תאי החניה המקבילים, ואת המרווח הדרוש בין שתי שורות סמוכות של חניות לצורך התימרון ביניהן.
אורך אוטובוס מפרקי לתכנון באותן הנחיות, התבסס על אוטובוס באורך 17.65 מ' בעל מפרק יחיד, כפי שהיה מקובל אז בשירות העירוני.
מאז, הוחלפו האוטובוסים המפרקיים בשירות העירוני בישראל, באוטובוסים מפרקיים ארוכים יותר, באורך 18.75 מ', שהם עדיין בעלי מפרק יחיד.
האורך הנוסף נדרש בד"כ עבור דלת רביעית נוספת מאחור, ויש כבר דגמים בעלי 5 דלתות, וזה גם אורך הדגמים אשר החלו לשמש בקווי התאו"מ, ומשמשים כיום גם במרבית הקווים המפרקיים האחרים.
בנוסף, רוחב האוטובוס, כולל המראות, יכול להגיע עד 3.05 מ' – המראות קדמיות באוטובוסים החדשים בולטות הצידה עד 25 ס"מ מכל צד של גוף הרכב, ובנוסף, המראות בולטות עד 20 ס"מ מחזית האוטובוס. (המתכננים צריכים להיות מודעים לנתונים אלה, מכיוון שהם גם משפיעים על תרשימי הבסיס לתימרון האוטובוס).
כתוצאה מכך, האוטובוס המפרקי שבתרשים 32 בסעיף ,16 כבר אינו מתאים לתכנון חניונים עבור האוטובוס המפרקי שבשירות כיום.
לאור האמור לעיל, מובאים להלן המאפיינים העדכניים לאוטובוס המפרקי שבשירות, והשינויים הנדרשים בתרשים שבסעיף 16 ובטבלאות המבוססות עליו, עקב הוספת סוג רכב זה לרכבי התכן שהיו בסעיף .16
בנתונים של שאר רכבי התכן לא חלו שינויים מהותיים המחייבים שינויים בסעיף.

הנחיות לתכנון חניה באתר משרד התחבורה


הנחיות לתכנון חניה – פרק ד': "תכנון חניונים"- אוגוסט 2023