הנחיות לתכן גיאומטרי של דרכים בין עירוניות, צמתים ומחלפים - 
תכן גיאומטרי של צמתים - מהדורה 2, נובמבר 2023


כרך זה הינו הכרך השני בסדרה בת שלושה כרכים, אשר מרכזים את ההנחיות בנושא תכן גיאומטרי של דרכים בין - עירוניות – הכרך מתמקד בתכנון של צמתים.
בהנחיות שלפניכם נקבעו קריטריונים מנחים לתכן הצמתים על כל מרכיביהם בהתאם לסיווג הדרך ולאופייה, במטרה להשיג אחידות בתכנון באמצעות קריטריונים אלה, תוך התחשבות בכך, שהשיקול הכלכלי-הנדסי והשיקולים התנועתיים משתלבים בתהליך התכנון של הצומת ומרכיביו, וכן הכרחי לשלב את הקריטריונים הבטיחותיים והסביבתיים.
המהדורה הראשונה מינואר 2022 הכילה עדכון מקיף להנחיות לצמתים שפורסמו לאחרונה בשנת 2000.
עדכונים אלה שיקפו את הידע הרב שנצבר מאז בעולם ובישראל, ואת המשובים הרבים שהתקבלו ע"י גורמי התכנון ורשויות התמרור בעקבות יישום אינטנסיבי של ההנחיות הקודמות.
הכרך הנוכחי מתבסס גם על עקרונות התכן המעודכנים לדרכים בין - עירוניות כפי שפורסמו לפני מספר שנים בכרך הראשון בסדרה – דרכים בין-עירוניות (2012 , 2018). כרך זה משתלב עם כרך המחלפים שפורסם לפני כארבע שנים, יעודכן כעת בהתאמה, וישמש גם לתכן הצמתים במחלפי- גישה אשר כוללים בתוכם גם צמתים.
המהדורה השנייה שמתפרסמת כעת כוללת פרק חדש ומעודכן על מעגלי תנועה בדרכים הבין-עירוניות, שמחליף את הפרק שנכלל בהנחיות לצמתים משנת 2000, ומצורף בסוף ההנחיות כפרק 11. בעקבות הכנת הפרק, בוצעה עריכה מחודשת לכל שאר הפרקים, לצורך שילוב התאמות והפניות לפרק החדש, ולעדכונים בהתאם להערות המשתמשים למהדורה מינואר 2022.
בכרך הנוכחי נכללו עדכונים בעקבות חידושים בפרסומים מקבילים אחרים, כגון עדכונים בלוח התמרורים ובהנחיות להצבת תמרורים, הנחיות לתימרור ושילוט, מסמך 2000 HCM מתורגם לעברית, המהדורה החדשה של ההנחיות לתנועת אופניים וה"ר, ההנחיות להעדפה לתחבורה ציבורית, תמ"א 42 שמיועדת להשתלב כפרק התנועה בתמ"א 1,  הנחיות להתקני בטיחות, תקנות והנחיות לנגישות, ועוד.

הנחיות לתכן גיאומטרי של דרכים בין עירוניות, צמתים ומחלפים - מהדורה 2, נובמבר 2023- באתר משרד התחבורה