מדיניות משרד התחבורה בנוגע לניידות ותנועה במרחבים עירוניים, קובעת שינוי בסדרי עדיפויות בין משתמשי הדרך, ומציבה בראש את הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה הציבורית. המסמך מהווה המלצה לאופן ההתייחסות לתנועה לא ממונעת ותחבורה ציבורית, כבר בשלב השלד והכנת הפרוגרמות התכנוניות.
הכלים המוצגים במסמך זה מיועדים עבור שני קהלי יעד מתוך מטרה אחת - לשפר את איכות התכנון באופן המאפשר לקדם מדיניות לעידוד שימוש בתחבורה מקיימת. קהל היעד הראשון הוא המתכננים האמונים על הכנה ועריכת התכניות השונות, ואילו קהל היעד השני הוא הגורמים הבודקים את התכניות, אשר מבקשים לבחון את עמידתן במדיניות הממשלה והרשויות המקומיות, בין אם אלו גורמי ממשלה, רשויות מקומיות, אנשי ונשות מגזר שלישי וכד'. בהקשר הספציפי של משרד התחבורה, הכלים המובאים במסמך זה מהווים את הבסיס לתאום הנדרש בהליכי התכנון, מול המשרד והרשות הארצית לתחבורה ציבורית. המסמך נערך באופן שיוכל להיטמע במתודולוגיה הקיימת לעריכת בה"ת ומלווים את כל שלבי התכנון.
זוהי גירסת הפיילוט מתוך רצון לשמוע הערות והארות מהאנשים העובדים עם מסמך הבה"ת, החל מהמתודולוגיה ועד נוחות ובהירות השימוש.
נשמח לקבל הערות לכתובת מייל bahatreview@gmail.com עד לתאריך ה-1.3.24



כ
לים לייעול ניידות במרחבים עירוניים: תוספת למערך בחינת ההשלכות התחבורתיות ומחשבון- במשרד התחבורה

כלים לניהול ניידות במרחבים עירוניים: תוספת למערך בה"ת - גרסת טרום פרסום - ספטמבר 2023


מחשבונים נלווים